Yedigöller’de Zirveler

MADEN BOĞAZI-YEDİGÖLLER-SOKULLU TRANSI VE ZİRVE TIRMANIŞLARI

Rapor: Çağlar Eker

Faaliyet tarihi:  30.06.2011 – 03.07.2011

Zirve tırmanışları: Cağalınbaşı, H2, H3, H4, Okşar Tepe,  Suner Tepe, DKSK Tepe, Emler, Hürtepe, Bozkaya zirveleri

Hava Durumu: İlk iki ve son gün gayet açık 3. Gün kapalı hergün şiddetli rüzgar vardı.

Zemin Durumu:Genelde kuru çarşak ve kaya, yer yer orta sertlikte kar

Kamp yerleri: 1.gün Karagöl     2.gün Yedigöller Büyükgöl     3.gün Yedigöller Büyükgöl

Dursun Şimşek: AKUT Niğde üyesi    Çağlar Eker: İDOSK üyesi

1.GÜN

Buluşma yerimiz Şanver Amcanın dükkanıydı. Burada buluşup son eksiklerimizi tamamladıktan(ekmek arası helva ve peynirlerimizi ve de pil gibi ufak tefek şeyleri) sonra 6 kişi Aladağlara doğru yola çıktık.Gırgır şamata geçen kısa yolculuktan sonra Bademdere’de küçük bir mola verdik. Moladan sonra maden boğazı tarafına geçtik. Trans faaliyeti ben ve Dursun hoca yapacaktık geri kalanlar ise Cimbar’da takılmayı düşünüyolardı. Düşüncemiz araçla Karagöl’e kadar gidip orda bir gece kaldıktan sonra MTA’ya doğru yürümekti.Fakat hemen maden boğazı girişinde talihsiz bir kaza olmuş ve bir kişi olmuştu. Bu kötü olaydan sonra araç kaza yerini geçemediği için sırt çantalarını yüklenip başladık yürümeye.Yürümeye yaklaşık olarak saat 17.00’da başladık 2.5 saatte karagöle ulaştık.Hemen bir şeyler yiyip içtikten sonra kendimize bir kaya ovuğu bulup bivağımızın içine girdik.Hava rüzgarlı olsa da yerimiz çok iyiydi nerdeyse rüzgarı hiç hissetmedi  ama yinede evdeki rahat yatağın yerini tutmuyor.

2.GÜN

04.15’de uyandık. İyi bir kahvaltı ve bolca çaydan sonra Karagölde çömçe göle doğru yürümeye başladık. Yaklaşık 20 dakika sonra çömçe göl 45 dakika sonrada Yıldız gölüne vardık. Yıldız gölünde kısa fotoğraf molasından sonra Teke kalesi kütlesinin sağ tarafından giden geçitten yükselmeye başladık.

Teke kalesinin hemen arkasına geçtikten sonra buradaki belirgin olan patikayı izleyip MTA’ya varmadan eğimli etap öncesi ufak düzlükte kısa bir mola sonrasında etabı aşıp MTA’ya ulaştık. 10.00 civarı buradaydık. Yedigöllerin en güzel göründüğü yer belki Manzara harikaydı ve Direktaş bütün heybetiyle yükselmekteydi plato ortasından. Yedigöllerde bolca kar vardı.                               Düşüncemiz buradan Kocasarp’a gidip sonrasında ordan kamp yapacağımız Büyükgöle kadar yürümekti ve öylede yaptık yalnız zirve kütlesi yakın göründüğünden çantalarımız bırakıp fotoğraf makinelerimizi alıp sırt hattından yürümeye başladık. Sırt hattı boyunca birkaç yükselti aşıyorsunuz sonrasına kütlenin dibinden itibaren kaya üzerinden devam ediyorsunuz zorluk derecesi fazla olmayan kaya tırmanış etapları. Bir yerde de kılçıktan geçiyorsunuz burası oldukça ürkütücü.Bizde bu yolu izleyip 11.30 civarı zirvedeydik fakat zirveye varınca buranın kocasarp değilde Cağalınbaşı olduğunu fark ettik.Tabi Kocasarp için gelipte zirvede Cağalınbaşı olduğunu fark etmek ufak hayal kırıklığı yaratsada                                                                     yinede mutluyduk. Koca sarp ve Demirkazık harika görünüyordu. Zirvede biraz oyalandıktan sonra dönüşe başladık 12.45 gibi çantalarımız bıraktığımız yere vardık. burda da bişeyler atıştırdıktan sonra büyükgöle doğru inişe başladık. Başlagıçta oldukça tatlı çarşak inişinden sonra Hasta hocanın yaylası mevkine vardık.Tabi ayaklar saatlerdir yürümenin etkisiyle biraz ağrımışlardı ve yanan ayakları gölün buz gibi sularında serinletmek inanılmaz dinlendirici bir olay. Burdan sonra yürümeye devam edip 16.25’de büyükgöle ulaştık.Büyükgölün yakınında bulunan sobek kampına uğrayıp aşçı abiyle biraz muhabbetten sonra bize çadırlardan birinde kalabileceğimizi söyledi. Bu habere baya sevindik tabi. Akşam yemeğinden sonra ertesi gün için çadırlarımıza çekildik.

3.GÜN

Önceki günün yorgunluğundan olsa gerek biraz geç 07.15’te uyandık. Hava rüzgârlı ve kapalıydı. Fotoğraf için hiç iç açıcı değildi. Kahvaltının hemen ardından 8.30’da yola koyulduk. Amacımız üç köşe sivrisinin yanında bulunan adsız tepeye uzanan boyundan buraya yükselip buradan sırt hattı boyunca devam etmekti. 1 saatlik yürüme ardından boynun dibine ulaştık.Biraz hafif sert kar üzerinde yükseldikten sonra yer yer kar yer yer çarşak olan oldukça eğimli etaba girdik. Bu etap oldukça dik ve zorlayıcı. Sonrasında 11.10’da 3580 m yüksekliğinde Adsız tepeye ulaştık.Sonra sırt hattını takip edip sırayla 11.40’da H3 zirve, 12.00’de H2 zirve, 12.40’da H4 zirveye vardık. Adsız tepeden uzanan sırt hattından devam edince H3 tepeye varılıyor sonrasında sırt hattı buradan ikiye ayrılıyor. Sol taraf H2’ye ilersinde de H1’e gidiyor.Sağ taraftan devam edince H4’e varılıyor. H4’den sonra devam eden sırt hattı önce alçalıp sonra yükseliyor Yedigöller ayaklarının altında ve yürüyüş boyunca manzarayı izleyerek yürüyorsun .Eğim okşar tepeye kadar yükseliyor bizde yaklaşık olarak 14.00’te okşar zirvedeydik(3584m). Okşar tepeden sonra Suner tepe geliyor buraya ulaşmak içinde sırt hattını takip etmek yeterli. Yine aynı şekilde sırt hattı önce alçalıp ardından yükseliyor.Bizde okşarda biraz vakit geçirdikten sonra yarım saatlik yürüyüş ardından suner tepeye vardık.14.35’da okşardan ayrıldık ve 15.05’de Suner zirveyedeydik(3695m.) Bardanda sırt hattını takip edince yakında bir zirve daha var DKSK tepe(3615m). Son durağımız burası oldu bugünlük. Burayada 15.45’te vardık. Yarım saat fotoğraf faslından sonra 16.15’te kamp yerine doğru inişe başladık. Önce karlı yüzeyde olan iniş çarşak yüzeyle devam ediyor düzlüğe ulaştıktan sonra bi yarım saat kadar yürüyüşle kampa ulaşılıyor.17.50’de kamptaydık. Menüde makarna vardı. Makarna ve domatesin ardından çadırlarımıza çekildik mutluyduk bir günde 6 tane zirve dolaşmış ve harika manzaralar görmüştük.

4.GÜN

Önceki gün olduğu gibi yine 7.15’te uyandık. Kahvaltı ve toparlanma yaklaşık 1 saat sürdü ve 8.25’te Yedigöller sobek kampından ayrıldık.(Aşçı abiye teşekkürler).Düşüncemiz Çelikbuyduran ardından Karayalak vadisinden Sokullu pınarına ulaşmaktı. Bu düşünceyle yanımıza 1 lt su aldık. Bi 45 dk’lık yürüyüşten sonra fikir değiştirip Bozkaya tarafından kayacık vadisinden inmeye karar verdik. Sonra bulunduğumuz yerden Emler’in sol tarafında kalan  sırt hattına doğru yükseldik ve sırt hattına varınca çantalarımız bırakıp Emler zirveye doğru yöneldik. (Oraya kadar gelmişken uğrayalım dedik)10.25’te Emler zirvedeydik(3723m) Tanıdık bir kütle ama yinede mutluluk verici. Zirvede biraz zaman geçirdikten sonra çantalarımızı bıraktığımız yere geri döndük. Burdan Hürtepeye doğru devam ettik. Hürtepe Emler ile Bozkaya arasında bir zirve Emlerden devam eden sırt hattına takip ettiğinizde kolaylıkla bulabiliyorsunuz.Yaklaşık bir saatlik yürüyüş ve yer yer tırmanış ardından 11.20’de hürtepe zirvedeydik. Burdan da bozkayaya devam ettik. Hürtepe zirveden bozkayaya doğru inen sırt hattının ilk etabında bir kılçıktan geçiliyor kaya yapısının çürük olması nedeniyle dikkatli olmak gerekiyor.Onun dışında rotanın çok fazla bir zorluğu yok. 12.20 Bozkaya zirve ardından inişe başladık. Önce çarşak sonrasında kaya üzerinde devam eden inişin kayacık vadisine kadar olan etabı rahattı. Vadi içinde büyük taş parçalarından oluşan etap ayakları oldukça hırpalıyor biraz acı verici. Kayacık vadisinin devamında 1.Narpuza iniliyor.Özellikle 1.Narpuza yaklaştıkça diklik artıyor ve bazı yerlerde tehlikeli olabiliyor. Üstüne birde yanımıza aldığımız su bitince tahlike iyice arttı.Burasının inince Nedim abiden öğrendiğim kadarıyla daha önce kış çıkışı yapılmamış. Ondan iniş için tavsiye etmeyeceğim bir yer. 3 gün boyunca çok iyi giden faaliyetin son iniş kısmı özellikle beni oldukça hırpaladı. Yaklaşık 2,5 saatte inişi tamamladık 14.45’te kayacık pınarına vardık. Burda bolca su içip kendimize geldikten sonra sokuluyla kadar yürüyüp faaliyetimizi bitirdik. Çok mutluyduk 3 günde toplamda 10 zirve yapmış çok iyi bir insanla tanışmış yeni yeni yerler görüp keşfetmiş güzel güzel fotoğraflar çekmiş ve en iyiside dağlara mükemmelliğine heybetine ve yüceliğine birkez daha hayran olmuştuk.